第二科 洋画

髙梨芳実たかなし よしみ

TAKANASHI Yoshimi

会員

MAYUMI

MAYUMI
P100

作家のことば

 小品と大作では種目がちがい、大作では構成に重きを置くことになる。今回はいわゆる「まん中ひとつ」と言われる構図をとった。
 日本でジャズを歌う人だからではないが、洋のものを取り入れるほど、内向して掘り下げることが多くなると思う。シンプルな構図がふさわしいと思ったゆえんでもある。


The following was generated by machine translation. 以下の英訳は機械翻訳によるものです。

There is a difference between a small work and a large work, and in a large work, the emphasis is on composition. In this case, I used what is known as a "one in the middle" composition.

I think that the more you incorporate Western elements, the more you dig inward, not because you are a jazz singer in Japan, but because the more you incorporate Western elements, the more you dig inward. This is also why I thought a simple composition was appropriate.