第五科 書

野田杏苑のだ きょうえん

NODA Kyōen

会員・審査員

吉野

Yoshino
かな 70×210

作家のことば

 古筆を学ぶ時、古筆から作者の息づかいや鼓動を感じる事が出来るようになりたいと思っています。自分の作品にもそんな思いを込めて、見る人に私の息づかいや鼓動を感じてもらえるようになりたいと思いましたが、至りませんでした。


The following was generated by machine translation. 以下の英訳は機械翻訳によるものです。

When I study ancient brush strokes, I want to be able to feel the artist's breath and heartbeat from the brush strokes. I wanted to be able to put such feelings into my own work so that the viewer could feel my breath and heartbeat, but I was not able to do so.

〈釈文〉
瀧の上の三舟の山に瑞枝さし
繁に生ひたるとがの樹のいやつぎつぎに
萬代に斯くし知らさむみ芳野の
蜻蛉の宮は神からか貴くあらむ
(以下略)