第四科 工芸美術

下村純子しもむら すみこ

SHIMOMURA Sumiko

無鑑査

Aqua・淘汰

Aqua・selection
〔染〕 162×130

作家のことば

2024年春、屋久島に初めて足を踏み入れた。雨が多いこの森は全て苔に覆われどこまでが樹なのか岩なのか根なのか見分けはつかない。つかないけれど混然一体となった世界にぐっと心を掴まれた。作品の屋久杉は半分以上倒木しかけていたが後ろから廻った根が懸命に生命を支えていた。敬意を払いながら制作に取り組んだ。


The following was generated by machine translation. 以下の英訳は機械翻訳によるものです。

I first set foot on Yakushima in the spring of 2024. This rainforest is entirely covered in moss, making it impossible to distinguish between tree, rock, and root. Yet, this integrated world deeply captivated me. The *yakusugi* (Yakushima cedar) in the work was more than half fallen, but the roots wrapping around from behind desperately supported its life. I worked on this with reverence.